کد مطلب:173094 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:227

تغییر شکل مبارزه
بزرگترین آرمان خاندان ابوسفیان این بود كه روح قومیت را در مردم مسلمان زنده كرده و آن ها را به سوی جاهلیت سوق دهند و با این كار، از پیشرفت اسلام جلوگیری كرده تا رفته رفته آرمان ها و اهداف والا و مقدس اسلام به بوته ی فراموشی سپرده و نام آن از بین برود.

معاویه گرچه كوشید كه این هدف را پیاده كند، ولی چون گرایش مردم به سوی اسلام بالا بود، نتوانست نتیجه ی چندانی بگیرد و لذا با نام اسلام، توانست حكومت خود را تا اندازه ای تثبیت كند و از طرفی دیگر، با راه های گوناگون و ترفندهای شیطانی، اسلام را به گونه ای دیگر جلوه دهد و حقیقت آن را در اذهان مردم مخدوش نماید.

در هر صورت، اوضاع سیاسی اجازه نمی داد حضرت امام حسین علیه السلام، در زمان معاویه، قیام كند.


با مرگ معاویه بستر مناسب به دست آمد و موعد پیمان نیز به سر رسید. از این روی، چون امام حسین علیه السلام از این موقعیت را برای ایفای نقش رهبری، مناسب تشخیص داد، فرمود:

انما خرجت لطلب الاصلاح فی أمة جدی صلی الله علیه و آله و سلم؛ (می خواهم اوضاع امت جدم را سامان بخشم و اصلاح كنم.) قیام من نه از روی جاه طلبی و خودخواهی است و نه از روی تبهكاری و ستمگری است، بلكه برای خیرخواهی و اصلاح در امت جدم پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم است. من می خواهم امر به معروف و نهی از منكر كرده باشم و به روش و سیره ی جدم پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و پدرم علی علیه السلام گام بردارم. پس هر كه مرا پذیرفت و از روی حق و صداقت دعوت مرا قبول كرد، خداوند سزاوارتر است به حق و هر كه مرا رد نمود و از این دعوتم سر باز زد، صبر می كنم تا خدا بین من و این قوم داوری كند و خداوند بهترین داوران است.

امام علیه السلام، پیام خود را به همه ی مردم رسانید كه برای احیای مكتب و زنده نگاه داشتن فرهنگ اسلام قیام كرده است.

بر همین اساس است كه بعد از سپری شدن 14 قرن، هنوز خون حسین علیه السلام و قیام او، تازه است و قیام او، مسلمانان را یاری می دهد تا در اقصی نقاط جهان، بر علیه ستمگران، مبارزه كنند.

آری! انقلاب اسلامی ایران، و نظام مقدس جمهوری اسلامی، با پیروی از قیام سالار شهیدان شكل گرفت و ان شاء الله تعالی به حكومت جهانی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف متصل خواهد شد.

در راه نشر این اثر، مؤسسه قرض الحسنه بسیجیان استان قم، و بویژه برادر گرامی جناب آقای حاج محمد دلبری زید عزه، و معاونین محترم ایشان، زید عزهم، ما را یاری فراوان نمودند. آن چه ما به سهم خویش، از آنان تقدیر می نمائیم و به قلم می آوریم، ذره ی كوچكی از لیاقت و شایستگی آن مدیران دلسوز است، كه برای نشر آثار اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، سختی ها را به جان خریده، لطف خویش را دریغ نداشتند. بعد از لطف ایزد منان، یاری و پشتیبانی بسیجیان متعهد یاور ما بود.



هر چند نیست درد دل ما نوشتی

از اشك خود دو سطر به ایما نوشته ایم



قم المشرفه: ذوالقعدة 1426 قمری

حسینیه ی شهیده فخرالسادات هاشمی

تنظیم از: دانشجوی علوم دینیه - زهره حیدری